Tinta Nurani

"Ukhuwwah FILLAH"

Alhamdulillah...syukur kehadrat Ilahi dengan limpah izinnya, kita diberi peluang skali lagi untuk berjumpa dgn bulan yang pnuh barokah, bulan Ramdhan... Dua tiga tahun kebelakangan ini, dirasakan ramadhan begitu cepat berlalu... mungkin terlalu sibk dengan kerja2 seharian (assignment, kuliah, discussion etc..).. hemm..kdg2 bermain di ruang fikiran, adakah amalku dibulan ramadhan sama je dengan bulan2 lain.. alangkah ruginya diriku.. Namun, sekarang aku diberi peluang sekali lagi untuk bertemu dengan bulan Ramadhan Al-Mubarak.. azamku untuk meningkatkan amalan dibulan yg barokah ini kerana tidak ku ketahui, dapat lagikah aku berjumpa dengan ramadhan ditahun depan??. Rebutlah peluang yang ada.. Sama-sama kita renungkan.. Wallahualam.

0 comments:

Post a Comment

Zikir ( amalan setiap hari Jumaat ) oleh Tuan Guru Nik Aziz

Marilah kita sama-sama amalkan....

Halwa Telinga..

Demi Masa

Perkongsian bersama...

Perkongsian bersama...
Amalkan zikir diatas 100x tiap2 pagi & petang selama sebulan,insyaAllah diri anda akan dipagar dan gangguan jin pun akan beransur hilang.

Renungan bersama...



"Hamba yang cinta pada ALLAH adalah hamba y menyerahkan hawa nafsunya, x putus2 b'zikir pd tuhannya, mendirikn hak2 ALLAH, melihat ALLAH dgn mata hati, Sekiranya ia b'bicara dgn Tuhannya. Sekiranya ia bercakp. ia bercakap tntg ALLAH, Sekiranya ia bergerak, ia bergerak ats perintah dari ALLAH dan skiranya ia senyap, ia bersama2 ALLAH.Ia disisi ALLAH, untk ALLAH, dan bersama ALLAH....."

Followers

About Me

My photo
Tanjong Malim, Perak, Malaysia
"Sahabat sejati ibarat seorang guru..Bimbingku ke daerah sunnah, mendidikku dengan tarbiah, bersama menongkah perit ujian, dalam menggapai kejayaan mencari iman dan menuai takwa sbg bekal perjalanan menuju kejayaan hakiki..."